Sosyal Medya Yoluyla Pazarlama Teknikleri
Akıllı telefonların, tabletlerin ve saatlerin hayatımıza girmesiyle firmalar ve biz müşteriler arasındaki etkileşim yeni bir boyut kazanmıştır. Sosyal Medya dendiğinde ilk aklımıza gelen, firmaların ürün ve servisleri potansiyel müşterilere tanıttığı birer sanal platform iken bu alanda yaşanan değişimler, adeta evrim geçirerek internet ticaretiyle tanışmamızı sağlamıştır. Firmalar, başlangıçta web siteleri vasıtasıyla “tık” sayılarını arttırmayı amaç edinmiş olsalar da bu tek başına satışı, yani ticareti gerçekleştirmeye yetersiz kalmıştır. Şimdi ise yepyeni bir döneme girmiş bulunuyoruz; sözünü ettiğim #InstaPazarlama, #TwitterPazarlama, #FacebookPazarlama ve bunların karışımdan oluşan daha etkili, hızlı ve görsel bir pazarlama ağıdır.
Bunu gerçekleştirirken 10 önemli kavramın altını çizmekte fayda görüyorum; 1. Müşteriyi dinlemek 2. Ürüne odaklanmak 3. Üründe farklılık ve kalite 4. Sabır 5. Pazarlama yöntemlerini birleştirmek 6. Farklı bir etki yaratmak 7. Müşteriye değer katmak 8. Tanınmak 9. Erişilebilirlik ve son olarak da, ticaret bittiğinde 10. Müşterinin ürünün karşılığını alması.
Yukarıda bahsettiğim özellikleri ustaca kullanarak ve gerçekten farklı ürünlerle karşımıza çıkan bu örneği incelerseniz sanırım ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksınız. Ürün gamı Amerika'dan satışa sunulan el yapımı Kızılderili gümüş takılardan oluşmaktadır. Instagram ve Twitter üzerinden @isteyebilirsin ve Facebook üzerinden de “İsteyebilirsin Kızılderili Gümüş Mücevher” ismi altında yapılanmasını tamamlamış bu girişim, size doğru bir örnek teşkil edecektir. Amerika'yı tekrardan keşfetmenin bir anlamı yoktur. Dolayısıyla pratik ve hazırda kullanılan örneklerden yola çıkarak kendi sanal mağazanızı kolayca oluşturabilirsiniz.
Hepinize bol kazançlar dilerim.
Can Çavuşoğlu
http://www.cancavusoglu.info
Akıllı telefonların, tabletlerin ve saatlerin hayatımıza girmesiyle firmalar ve biz müşteriler arasındaki etkileşim yeni bir boyut kazanmıştır. Sosyal Medya dendiğinde ilk aklımıza gelen, firmaların ürün ve servisleri potansiyel müşterilere tanıttığı birer sanal platform iken bu alanda yaşanan değişimler, adeta evrim geçirerek internet ticaretiyle tanışmamızı sağlamıştır. Firmalar, başlangıçta web siteleri vasıtasıyla “tık” sayılarını arttırmayı amaç edinmiş olsalar da bu tek başına satışı, yani ticareti gerçekleştirmeye yetersiz kalmıştır. Şimdi ise yepyeni bir döneme girmiş bulunuyoruz; sözünü ettiğim #InstaPazarlama, #TwitterPazarlama, #FacebookPazarlama ve bunların karışımdan oluşan daha etkili, hızlı ve görsel bir pazarlama ağıdır.
Bunu gerçekleştirirken 10 önemli kavramın altını çizmekte fayda görüyorum; 1. Müşteriyi dinlemek 2. Ürüne odaklanmak 3. Üründe farklılık ve kalite 4. Sabır 5. Pazarlama yöntemlerini birleştirmek 6. Farklı bir etki yaratmak 7. Müşteriye değer katmak 8. Tanınmak 9. Erişilebilirlik ve son olarak da, ticaret bittiğinde 10. Müşterinin ürünün karşılığını alması.
Yukarıda bahsettiğim özellikleri ustaca kullanarak ve gerçekten farklı ürünlerle karşımıza çıkan bu örneği incelerseniz sanırım ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksınız. Ürün gamı Amerika'dan satışa sunulan el yapımı Kızılderili gümüş takılardan oluşmaktadır. Instagram ve Twitter üzerinden @isteyebilirsin ve Facebook üzerinden de “İsteyebilirsin Kızılderili Gümüş Mücevher” ismi altında yapılanmasını tamamlamış bu girişim, size doğru bir örnek teşkil edecektir. Amerika'yı tekrardan keşfetmenin bir anlamı yoktur. Dolayısıyla pratik ve hazırda kullanılan örneklerden yola çıkarak kendi sanal mağazanızı kolayca oluşturabilirsiniz.
Hepinize bol kazançlar dilerim.
Can Çavuşoğlu
http://www.cancavusoglu.info