WEB İÇERİK İÇİN REFERANS BİLGİ
Firmamız; Reklamcılık sektöründen faaliyet göstermektedir. Ağırlıklı insert(indirim bülteni) olmak üzere, broşür, el ilanı, katalog vb… her türlü matbunun tasarım baskı ve dağıtımı üzere iştigal etmektedir. Bu hususlar haricinde baskıya dair her talebi de karşılanmaya çalışılır.(Profosyonel ürün çekimi, Afiş, Branda, Kartvizit)…
Firmamı kendim yeni kurmam sebebiyle eski firma vurgusu yapamıyoruz. Ancak kendi namıma şunu ifade etmek isterim ki; bu alanda 14 yıllık öncü firmada 2 yıl pazarlama görevinde bulundum.
İş sürecimiz;
Ürün Reklam Danışmanlığı;
Önce müşteriyle görüşme yapılır; Müşterinin talepleri doğrultusunda nasıl bir kampanya yapacağı hususunda talepleri alınır.(Örneğin senetli satış yaparak müşteri sayısını arttırmak, peşin satışla uygun fiyata nakit ihtiyacını karşılamak, standart fiyatlarla ve birkaç uygun ürünle bölgesindeki müşteri kitlesine reklam etmek gibi…) Bu doğrultuda firmaya hangi ürünlerin hangi sayfada olması gerektiği, fırsat ürün seçiminde seçeceği ürünler, sloganlar, gibi bir takım önerilerde bulunur.
Kampanyanın ne zaman yapılacağı, hangi fiyatla yapılması gerektiği ve hatta hava durumuna kadar analiz edilerek tasarım baskı ve dağıtım süreci planlanır. Mesela memur kesimin çok olduğu yerlerde peşin satışlar ve aybaşı zamanı seçilir. Mesela varoş mahallelerde taksitli satış ön plana çıkar şeklinde lokasyonun demografik ve beşeri yapısına kadar tavsiyelerimiz paylaşılır.
Tasarım Süreci;
Kurduğum firmada tasarımcı arkadaşlar 24 esasına göre işin hızlı olması için durmaksızın çalışabilme kabiliyetine sahiptir.(Aslında freelancer çalıştırmamdan sebep böyle bir imkanım vardır.) Yani gelen bir işin müşteri talebi tam olarak geldiğinde 24 saatten önce tasarım hazır olur. Ve gerçekten dalında profosyonel bir ekiptir. Tasarım yapılırken ben müşteri temsilcisi olarak reklamcı gözüyle teknik revizasyon taleplerimi tasarımcıma iletirim. Müşteride alternatif resim görselleri veya ürün yerlerini değiştirme hususunda interaktif bir şekilde tasarım süreci yürütülür. Ve nihayet tasarım ortaya çıkar.
Baskı Süreci;
Antlaşmalı olduğum Türkiye çapındaki büyük matbaalardan dolayı baskı adeti konusunda sıkıntı yaşamam. (1 gecede 1 milyon baskı çıkarabilirim..) Yani 24 saatte baskı hazırdır. Ve ileri teknolojiye sahip makinaları olan matbaaları kullanırım. (Baskı kalitesi en üst seviyededir.) Müşteri adresine Türkiyenin her yerine anında gönderimini sağlarım.
Dağıtımı Süreci;
Türkiyenin her yerinde (abartmıyorum) ilçeleri dahil olmak üzere dağıtım ağım vardır.(Her bölgede çözüm ortağı şeklinde… Ve hatta en can alıcı nokta; İstanbul da ilçe ve mahalle isimlerini müşteri belirttiğinde kaç adet hane(dağıtım yapması gereken adet) olduğu bilgisine kadar datalarım vardır. İstanbul dışı tüm il ve ilçelerdeki dağıtım yapılabilecek hane sayısı da datalarımız da mevcuttur. Yani müşteri İstanbulda mahalle ismi söylediğinde veya Türkiyede herhangi il ve ilçe ismi belirttiğinde kaç adet dağıtım yapılması gerektiğine kadar bilgi dataları müşteriye bilgi amaçlı verilir. Bu sayede ne fazla ne eksik dağıtım olmaz; Yeterli sayıda yani maksimum faydayı minimum maliyetlendirerek verimli bir reklam çalışması yapabilir.
Dağıtım hizmeti verirken ilgili sahadan sorumlu ve sahayı bilen dağıtım şefi dağıtım elemanlarıyla beraber firmayı dağıtım öncesi ziyaret eder ve kısaca firmadan varsa belirtmek istediği notları alır.
Dağıtım esnasında müşteri dağıtıma iştirak etmek istiyorsa katılır veya iştirak etmiyorsa dağıtım süreci hakkında firma sahibine bilgiler verir. Örnek resimler paylaşır. Dağıtım hizmeti bittikten sonra rapor halinde ; mahalle ve dağıtım adetleri, örnek resimler şeklinde firmayla paylaşılır.
Müşteri Memnuniyeti(Müşteri Kimlik Profili)
Kampanya süreci bitince müşteriyle görüşme yapılarak nasıl fayda sağladığına dair detay bilgiler alınır ve kayıt altında tutularak bir sonraki çalışmada nasıl bir reklam çalışması yapılması hususunda değerlendirmeye yönelik bu notlar dikkate alınır.(Tam resmi bir dille ismi neyse siz bulursunuz ama ben buna müşteri kimlik profili diyorum)
Özetle ;İşin can alıcı noktası veya vurgu yapılması gereken nokta; Firma ayrıca bir grafiker, ayrıca bir matbaa, ayrıca bir dağıtım şirketi bulmaksızın anahtar teslim süreci bize bırakır ve kendisi işine odaklanır.
Diğer bir vurgu (Müşteri memnuniyeti); Bu sektörde Tasarım Baskı Dağıtım süreci şeklinde bu işi yapan firmalar biraz daha otomot çalışma yaparken, bünyemizde premier(vip) bir hizmet anlayışıyla yani müşterinin işine sahiplenmek derecesinde hizmet verilir diyebilirim. Yeri gelir açılışına tezgahtar olarak bile destek olduğum olur. (Hatta ki bu işi çalıştığım firmada yaparken ilgiliyi ve işi o kadar sahiplenmişim ki firma beni yönetim toplantılarına dahil ettiğini bilirim)
Dilim döndükçe ifade etmiş bulundum.
-Web sitemin içerik metinlerini ve görsel resimlerin bu bilgiler ışığında ve tabiiki de sektörel araştırmanız sonucu(Tasarım-Baskı-Dağıtım süreçleri konusu üzerine) özgün yorumlarınızla metinsel yazı ve slogan bulma hususunda yardımlarınızı rica ederim.
Saygılarımla.
[URL="http://insertajans.com/"]insert tasarım baskı dağıtım[/URL], [URL="http://insertajans.com/"]broşür tasarım baskı dağıtım[/URL], [URL="http://insertajans.com/"]el ilanı tasarım baskı dağıtım[/URL]
Web Sitemiz: http://insertajans.com/